19 December 2017

Hak Masing-masing

dah 5 hari demam virus
pagi ni gigih datang kerja
orang kalau sakit nak rest kat rumah kan
tapi aku nak rest kat office
sebab apa? di rumah tak dapat rest malah dapat stress dengan anak3

pagi ni aku masuk opis ada drama
kisah status whatsapp

ada yang menyentap
sentap dengan status kawan office

pastu ada kaknam pulak cakap kalau berani jangan la hide 
update status perli terang-terang

hamboih kaknam

macamni ya, tak semua orang suka perli depan-depan
ada yang jenis sekadar luahan perasaan je
sebab tuh dia hide awal2
dan dia tak berniat nak bergaduh
manusia biasa kan

kalau aku, aku lebih suka untuk mempersalahkan si polan yang baik hati suka jadi tukang karut tukang sampai dan tali barut

orang tuh meluahkan perasaan supaya yang terbuku dihati dapat di keluarkan tanpa perlu mention nama si polan si polan
datang kau sebagai kaknam jadi barua pulak menyampai-nyampai
kau tahu tak kalau kau beri maklumat yang salah itu dah dikira "fitnah"?

sekian

No comments:

Aku bukan nama sebenar

Francis Fraterina